Ktoś kiedyś powiedział, że są dwie pewne rzeczy, śmierć i podatki. To zapewne prawda, ale ja jeszcze dodam od siebie, że na szczęście prawie wszystko oprócz tych dwóch rzeczy można negocjować…
Pojęcie „kompetencje organizacji” jest często błędnie rozumiane nawet przez menadżerów zarządzających przedsiębiorstwem. „Kompetencje organizacji” zwyczajowo rozumieją…
W każdym szeroko rozumianym społeczeństwie znajdują się „wiodący użytkownicy”, których Von Hippel nazwał „lead user’ami”. Jednostki takie potrafią wyprzedzać potrzeby…
Już od dawna dobrze zarządzane przedsiębiorstwa nie są odizolowane od swojego otoczenia. Przeciwnie, swój sukces wykuwają w codziennej współpracy z siecią lojalnych partnerów – pracowników…
Threadless.com to internetowa firma z Chicago oferująca ozdobione designerskimi nadrukami koszulki, kubki, ręczniki itp. produkty. Właśnie te nadruki są prawdziwą siłą firmy. To one sprzedają…
Uczestnicy tłumu powodowani są w swoich działaniach zarówno motywacją wewnętrzną jak i zewnętrzną. Motywacje wewnętrzne dotyczą sfery psychologiczno-emocjonalnej to bodźce pojawiające się…
Wykorzystanie technologii informatycznych a szczególnie Internetu stworzyło korzystne środowisko do angażowania konsumentów w proces współtworzenia innowacji produktowych. Główną zaletą mediów…
Kluczową wartością Crowdsourcingu przedstawianego w literaturze jako „mądrości tłumu” jest zbiorowa inteligencja. J. Surowiecki opisuje, że „we właściwych okolicznościach grupy są…
Konsumenci niebędący etatowymi pracownikami sami wypełniają funkcje i przyczyniają się do procesu tworzenia wartości, niekoniecznie oczekując za realizowane działania gratyfikacji finansowej…