Wykorzystanie technologii informatycznych a szczególnie Internetu stworzyło korzystne środowisko do angażowania konsumentów w proces współtworzenia innowacji produktowych. Główną zaletą mediów społecznościowych jest powszechność oraz dostępność jak również fakt, że doskonale integrują społeczność internetową. Media społecznościowe ułatwiają dzielenie się informacjami między użytkownikami, dobrowolne uczestnictwo konsumentów w procesie komunikacji, dzielenia się wiedzą wzmacnia proces współtworzenia. Media społecznościowe stają się kanałem komunikacji oraz platformą współdziałania dzięki którym konsument zyskuje konkretne narzędzia umożliwiające zarówno komunikację, łączenie się w społeczności, dzielenie się informacjami lub pomysłami w dogodnym dla niego czasie i miejscu. W związku z powyższym konsument może pełnić role pracownika nie będąc na stałe w strukturach organizacji ale stanowiąc dla niej istotne wsparcie w omawianym procesie rozwoju innowacji. Konsument staje się kreatorem, testerem, pomysłodawcą działającym w ramach organizacji w odróżnieniu do tradycyjnego podejścia gdzie klient był jedynie źródłem informacji.

Media społecznościowe platformą do współtworzenia